Buikschuifbaan tijdens de klassieker

VodafoneZiggo vroeg Kumpany hoe zij als hoofdsponsor van Ajax - voor de derde keer op rij - onderdeel van de conversatie rond de belangrijkste competitiewedstrijd van het jaar konden worden. 

Na een overnachting in een tiny house in de Johan Cruijff ArenA en huisgenoot mogen zijn van Jari Litmanen bedachten we voor VodafoneZiggo opnieuw een opvallende activatie en interactieve campagne rondom dé klassieker: Ajax – Feijenoord. 

Strategie:

De fameuze buikschuiver van Marc Overmars, na de iconische overwinning op Real Madrid, is in het geheugen van vele Ajax fans gegrift. Een ideaal vertrekpunt voor een hoge fan engagement. Met dit mediagenieke concept - inclusief slimme en gelaagde strategie - konden we snel een groot bereik opbouwen en fans activeren om mee te doen.

Aanpak: 

Een hilarische juich experience in de hoek van het stadion: de buikschuifbaan. We trapten de campagne af met een suggestieve advertentie in De Telegraaf, en kopten ‘m daarna in met twee video’s.   

Effectiviteit:

  • Deelnemers: ruim 43.000 (3x target)

  • Mediawaarde: 500K+  

  • Totaal bereik: 72 miljoen

  • Social: positief sentiment en engagement ongekend hoog

  • TV exposure: 132x kwam de buikschuifbaan in beeld tijdens de wedstrijd