Dopper Tap For Life
Make tapping the new social norm

Er worden dagelijks miljoenen plastic waterflessen voor eenmalig gebruik verkocht. Als dit zo doorgaat, komt er in het jaar 2040 elk jaar 27 miljoen ton plastic afval in onze diepblauwe wateren terecht. Hierom is de ambitie van Dopper om het makkelijker, leuker en overzichtelijker te maken om een herbruikbare fles te vullen, in plaats van een plastic waterfles voor eenmalig gebruik te kopen.

Zo ontstond de co creatie tussen Kumpany en Dopper, om het event creëren, produceren en organiseren. Het event stond in teken van het lanceren van de iconische productinnovatie, ontworpen om gedrag te veranderen.

Strategie:

Het doel van het evenement was om bestaande en potentiële nieuwe partners te betrekken in de missie van Dopper, welke 13 jaar bestonden. Hierbij was het van belang de bezoekers mee te nemen in het verhaal van Dopper, te vertellen waar Dopper voor staat en bekrachtiging voordat het nieuwe product werd gelanceerd.

 

Aanpak:

Alle bezoekers hebben een custom audiotour gelopen door zaal ‘Leven’ van Naturalis, waarin zij werden meegenomen in de schoonheid van de oceanen, de impact van menselijk gedrag op de vervuiling van deze oceanen en een hoopvolle boodschap.

Onderwaterfotograaf en storyteller Vincent Kneefel gaf de vervulling in de oceanen weer in een fototentoonstelling.

Tot slot een programma op het podium met live verbinding met wereldberoemde Amerikaanse oceanografe, diepzeeonderzoekster en auteur, Sylvia Earle (vanuit US) waarna de productinnovatie de Dopper watertap grootst werd onthuld.

Het gehele event was in thema van duurzaamheid, zo was er na afloop exclusief veganistisch eten en drinken.

 

Effectiviteit:

  • <aanpassen>

  • Aantal bezoekers: 482