Op de stations valt steeds meer te halen dan je trein. Het worden fijnere plekken om even te verblijven, omdat er van alles gebeurt, georganiseerd wordt en te koop is.

Om die ontwikkeling aandacht en lading te geven bedachten we in opdracht van NS Stations het NS StationsLab. Een popup lab in het station waar in samenwerking met stationsbezoekers iets wordt ontwikkeld, gemaakt of onderzocht binnen een bepaald thema.

De eerste editie vond in 2017 plaats op Amsterdam CS en koppelden we thematisch aan Wetenschap: ‘Wat doet

wachten met je brein en je hart?’ De onderzoeksvraag waarmee het StationsLab officieel werd geopend.

De 2018 editie op Utrecht CS hingen we op aan de onderzoeksvraag: ‘Hoe weet je brein waar je moet zijn?’ Middels eye-tracking, GPS-tracking en diverse testjes voor stationsbezoekers onderzocht een team UvA-studenten o.l.v. psychobioloog Tonny Mulder of en hoe NS in alle hectiek van het station de bewegwijzering kan verbeteren.

Deel dit op: Deel dit op Linkedin Deel dit op Facebook Deel dit op Facebook

Bekijk ook ander werk van Kumpany:

  • TOTO

    TOTO KNVB Beker | Waardevol Transport


    Sponsoractivatie
    TOTO
  • NS

    StationsLab


    Merkactivatie
    NS
  • Ziggo

    hoofdsponsor van Ajax


    Sponsoractivatie
    Ziggo