Ekoplaza is de eerste en grootste biologische supermarkt van Nederland. Maar in een wereld waarin biologisch steeds meer gemeengoed wordt, is het niet meer vanzelfsprekend dat de mandjes bij Ekoplaza worden gevuld.

Aan ons de vraag om een strategische verkenning van merk en markt te doen, resulterend in een nieuw communicatieconcept waarmee Ekoplaza voor meer mensen aantrekkelijk wordt.

Onze belangrijkste conclusie was uiteindelijk dat ‘biologisch’ bij Ekoplaza vooral leuker en lichtvoetiger moet.

Minder belerend over ‘a better world’, en meer over smaak en lekker eten. En dat gebracht op een ‘jongere’ manier om het bio-imago mee af te stoffen. Het resulteerde in het communicatieconcept LKKRDR, waarmee de bio-reus impliciet een positie inneemt t.o.v. andere aanbieders. In campagnes is het thema driedimensionaal inzetbaar: lekkerder eten (biologisch eten is smakelijker), lekkerder in je vel (biologische producten zijn gezonder), lekkerder gevoel (kiezen voor biologisch voelt als goed doen).

Ekoplaza is LKKRDR inmiddels aan het uitrollen naar o.a. een winkelactie, spaarsysteem en diverse content. Bon appétit!

Ekoplaza | LKKRDR
Ekoplaza | LKKRDR
Ekoplaza | LKKRDR
Ekoplaza | LKKRDR
Ekoplaza | LKKRDR
Deel dit op: Deel dit op Linkedin Deel dit op Facebook Deel dit op Facebook