Nespresso’s la terraza op lowlands 2022: merkactivatie in optima forma!

Nespresso daagde Kumpany uit om een meerjarig activatieconcept te ontwikkelen waarmee de millennial doelgroep kan worden bereikt. Op de eerste editie is ons dat goed gelukt. Voor de tweede editie van La Terraza hebben we ons (nog) meer gefocust op een stijging in merkoverweging en -voorkeur.

strategie:

La Terraza is ontstaan, uit het inzicht dat men tussen twee optredens een moment van ongeveer 20 minuten heeft om zich op te laden. Zo creëerden wij de ultieme chillplek tussen alle hectiek van het festival door. Een sweetspot waar de beste koffies (any taste you like) van ‘s ochtends vroeg tot diep in de nacht (koffiecocktails) op de bekende Nespresso premium manier werden uitgeserveerd. Vanuit de overtuiging ‘tasting is believing’ wisten we vele nieuwe fans aan het merk te binden.

aanpak:

La Terraza is niet zomaar een sponsoring activatie, maar een integraal onderdeel van de Lowlands wereld. Een creatief tot in ieder detail top uitgevoerde groene oase, waar de doelgroep ieder moment van de dag, 3 dagen lang samenkomt en een ultiem oplaadmoment kan beleven. Er is zo veel mogelijk gebruik gemaakt van natuurlijke en duurzame materialen. Met de Infinity Jungle boden we bezoekers ook nog een interactieve experience, met 8D audio, spiegels, lichtplan en subtiele hints naar de duurzame keuzes die Nespresso maakt.

effectiviteit:

La Terraza was een echte eyecatcher met honderdduizenden impressies en meer dan een half miljoen live impressies. Uiteindelijk bezochten ruim 12.500 mensen La Terraza in 3 dagen Lowlands met een gemiddelde contactfrequentie van 2,1 keer en een gemiddelde tijdsbesteding van 20 minuten per keer. Ruim 83 procent van het Lowlands publiek was enthousiast over La Terraza, en duizenden bezochten de Infinity Jungle. Ook waren er tienduizenden koffietastings. Ruim 40% van de bezoekers gaf aan een koopintentie te hebben. Er was een social bereik van miljoenen doordat meerdere influencers on-site die eigen content creëerde. Ook waren er veel en goedbekeken Nespresso stories en een toffe after movie. Mooie bijvangst was de stijging van de company pride door de inzet van eigen personeel.